Watermeterstand doorgeven

Het water wordt afgesloten op zaterdag 2 november 2024. 
Geef de meterstand door via Mijn tuin, je persoonlijke inlogpagina op de website van de Bond: mijntuin.bondvanvolkstuinders.nl
Ga daar naar het menu-deel Tuingegevens
Geef je meterstand door vóór 1 december 2024.

Als je twijfelt over je meterstand, kun je ook een foto uploaden.

We hebben geen elektra-meter op Water-Land


Je krijgt per mail een bevestiging als je opgave is verwerkt. Dat kan enige tijd duren.
Op de homepage van Mijn tuin zie je in het vak Verzonden/Openstaande acties  of je de gegevens hebt verstuurd.

Bij te laat aanleveren van de watermeterstand worden het secretariaat en de bond belast met veel extra werk. Vandaar dat we dan een boete opleggen. Jammer maar nodig. De boete is € 100 en we schatten je verbruik op 16 m3 tegen € 1,75. Deze 16 m3 wordt niet verrekend met toekomstige waterstanden. Helaas kunnen we geen uitzondering maken als je toch te laat bent.

Bij problemen met inloggen op Mijn Tuin:
Heb je nooit eerder ingelogd of weet je het wachtwoord niet meer, klik dan in het inlogscherm op Wachtwoord opvragen. Hieronder een filmpje met de uitleg.
Je gebruikersnaam is je mailadres dat bekend is bij de bond. Dat is ook het mailadres waarop je ook je factuur krijgt
Neem contact op met de bond als je geen mail krijgt of bij andere problemen. Doe dit bij voorkeur per mail naar info@bondvanvolkstuinders.nl. Eventueel kun je ook bellen tijdens kantooruren: 020 613 2893

In uitzonderlijke gevallen, als doorgeven via Mijn Tuin echt niet mogelijk is, kun je een mail sturen naar penningmeester@vtv-waterland.nl Vergeet dan niet je tuinnr. Ook kun je eventueel een briefje in de brievenbus van het bestuur doen. Maar doe dit dan ook voor 1 december!


Winter

Deze winter is er geen water-tappunt op het park.
Het water wordt weer aangesloten op zaterdag 1 maart 2025.


Voorkom bevriezing

Zet je hoofdkraan dicht en de tapkraantjes bij de hoofdkraan open. Zorg dat je leidingen zo veel mogelijk leeg zijn. Zo voorkom je bevriezing en vervolgens lekkage als het water weer wordt aangesloten of kosten voor een nieuwe watermeter als deze stuk vriest. Zorg ook dat er geen water meer in je geiser zit. Geisers zijn erg gevoelig voor vorst. De kosten voor al je waterverbruik, ook bij lekkage, zijn altijd voor eigen rekening.
Heb je in het voorjaar toch een defecte watermeter, neem dan contact op met de technische commissie.
Controleer ook op de dag dat het water weer wordt aangesloten, of kort daarna, of er toch geen lekkage in je huisje is. Dat kan een hoop ellende schelen.